Referat fra DTK Kreds 5´s Generalforsamling den 14. Februar 2012. Afholdt på Grønnegade Kaserne, lokale 217, 4700 Næstved Kl. 19.00
Formand Mette Karstensen bød alle velkommen og påbegyndte straks herefter den fremsendte
Dagsorden:
A) Valg af Dirigent. Rikke Møller blev foreslået af Gitte Thornsen og herefter enstemmigt valgt. Rikke oplyste straks herefter at der fra DTK´s Formand har givet dispensation for afholdelse af Generalforsamlingen efter den 10. februar som lovene foreskriver. Offentliggørelse af indkaldelsen var udsendt rettidigt, hvorfor Generalforsamlingen kunne erkendes gyldig.
B) Valg af Stemmetællere. Helle Jensen & Sussie Johansson tilbød sig som stemmetællere og blev enstemmigt valgt. Ved Generalforsamlingens afslutning kunne det konstateres at der ikke var/ havde været brug for stemmetællere.
C) Kredsformandens beretning om kredsens virksomhed ”Så
er der igen gået et år siden sidste Generalforsamling, derfor skal vi
nu se tilbage på hvad der skete i Kredsen år 2011. På sidste
Generalforsamling var vi så heldige at få udvidet bestyrelsen fra 3 til 5
medlemmer. Bestyrelsesmøder & trænermøder: Vi har kun
holdt 1 Bestyrelsesmøde. Da alle Bestyrelsesmedlemmer deltager i
arrangementer i kredsen, er meget klaret på træningspladsen. Desuden har
nogle af os fået en større telefonregning, da meget også er klaret den
vej. Vi har som vanligt holdt et trænermøde, det foregik som altid, før
sæsonen startede. Lydighed/Hundetræning: Som sædvanlig har
været 3 holdstarter hundetræning hen over året med 3 hold på hver
(Hvalpe- Junior og voksenhold). Der har været et pænt antal kursister
tilmeldt det første og sidste holdstartere. Desværre har Daniel Wiise
meddelt, at han ikke har tiden til at være træner i 2012, og har brug
for dette års pause. Glædeligt er det dog, at Cheftræner Tina Lindblad,
har fået tilkendegivelse på at 2 nye ”føl” gerne vil begynde i denne
sæson, nemlig Poul Mahlert & Sheila Elmhorst. Da Sheila ikke var
mødt til dette års generalforsamling, kan det ikke verificeres endnu. Ringtræning:
Gitte Thornsen har stået for den indendørs ringtræning, som har kørt
med pæn tilslutning hver onsdag aften. Der har også været tilbudt
udendørs ringtræning under Gitte Thornsen, hvor tilslutningen dog har
været meget begrænset. Aktiviteter: Vi havde planlagt en
aktivitetsdag i marts måned, hvor alle kunne komme forbi vores
træningsplads og se hvilke ting vi træner med hundene samt kunne svare
på spørgsmål fra hundeejere, lave lidt opvisning m.v. Dette blev aflyst,
da der dels ikke var nok frivillige hænder der var ledige på dette
tidspunkt, og fordi vi indså at et arrangement af denne størrelse kræver
mere planlægning og promovering i god tid, såfremt det skulle blive en
succes. Der blev til gengældt holdt en meget produktiv arbejdsdag på
vores træningsområde i august måned. Vi fik beskåret buskadset, malet
klubhuset, olieret bænke og borde samt sat hegn op. Grundet det store
fremmøde og den enkeltes store indsats, nåede vi det planlagte. Formanden takkede de fremmødte. Trimmekursus:
Der har været afholdt 2 trimmekurser i 2011 med pæn stor tilslutning
begge gange, og det planlægges derfor at fortsætte i 2012 med et
forårskursus og et efterårskursus igen. Hjemmeside: Hjemmesiden
er opdateret hele tiden, og den er blevet rigtig god og udnyttet med en
fantastisk opsætning af undermenuer, således den også er brugervenlig.
Gitte Thornsen har haft det store arbejde med at få den opsat og
opdateret, og formanden takkede Gitte mange gange for det store og
flotte stykke arbejde, der også er blevet anerkendt i DTK’s
hjemmesidegruppe.” D) Kassererens fremlæggelse af revideret regnskab til godkendelse og meddelelse om ansvarsfrihed Forinden
Generalforsamlingen havde Revisorer Per Johanson & Tina Christensen
godkendt regnskabet med 2 bemærkninger. Dels bør indbetalinger vedr.
planlagte arrangementer der først afholdes i næste regnskabsår posteres
under ”Forudbetalinger” (da arrangementet kan risikere at aflyses og
beløb skal tilbagebetales) og dels blev der gjort opmærksom på, at
Kassereren ikke bør modtage kontante indbetalinger fra trænere uden et
bilag hvor begge parter ar underskrevet, således der ikke kan opstår
tvivl om hvor stort et beløb der er overleveret fra trænere til
kasserer. Kassererens fremlægning på Generalforsamlingen blev enstemmigt godkendt uden yderligere bemærkninger. DTK,
Kreds 5´s egenkapital er nu på kr. 75.833,53 hvilket vil sige at der i
årets løb er oparbejdet et overskud på kr. 4.528,57. Ved Kassererens
fremlæggelse, gjorde hun endvidere opmærksom på, at grundet nyindførte
gebyromkostninger i Jyske Bank (fra april måned) er kassebeholdningen
større end forventet ved Årsregnskabets afslutning. Inden denne
Generalforsamling, er kassebeholdningen dog reduceret til kr. 100,- og
der er lavet 1 samlet indbetaling fra kassen til banken for at undgå for
mange gebyr omkostninger. Jf. samtale med formand i DTK på udstillingen
i Hedensted dette år, skal kredsen ikke betale gebyrer i Jyske Bank,
men grunden til at vi bliver opkrævet gebyrer er, at kredsens konto er
oprettet forkert i banken. DTK tager action på dette og sørger for en
korrekt oprettet bankkonto fremover. Den store egenkapital i kredsen
(kr. 75.833,53) er oparbejdet med det formål at hensætte omkring kr.
65.000,- på en lukket konto til større rentesats, og opsparingen skal
udmunde i opførelse af et nyt klubhus (forventede omkostninger på kr.
100.000,00). Det er bestyrelsens samlede ønske og forventning at netop
et nyere og større klubhus, vil komme kredsens brugere til gavn, da der
er ønsker om at lave bl.a. videoaftener med hunderelaterede emner,
foredrag og kurser af forskellig art. Slutteligt skal det pointeres
at dette års overskud på kr. 4.528,57 ikke ville være en realitet
såfremt medlemmer i bestyrelsen (specielt herunder Gitte Thornsen)
opkrævede deres berettigede kørselsrefusion og telefonrefusion. Ej
heller beværtning til bestyrelsesmøder er kommet klubbens økonomi til
last, men ”doneret” af medlemmerne i bestyrelsen. Eneste refusion der er
udbetalt er til lydighedstrænere samt bestyrelsens samkørsel for
deltagelse i DTK Kredsmøde den 23. januar på Fyn og DTK´s
Generalforsamling på Fyn 1. maj. For at minimere udgifterne til
vedligeholdelse af træningsareal, har vi ligeledes skiftet udbyder fra
Næstved Kommune (som vi lejer træningsareal af) til privat udbyder (Vagn
Andersen). Overskud på kr. 1.250,- er alene genereret ved salg af
lodder til lotteri ved vores Juleafslutning. Præmierne hertil var
doneret og sponsoreret af både private og firmaer.
E) Planer for det fremtidige arbejde samt budget for det kommende år. Der startes Hundetræning/Lydighed op igen den 2. april 2012, og der er planlagt 3 hold hen over året. Indendørs
ringtræning er planlagt til at køre året rundt hver onsdag med 3 hold
(Juniorhandling/Begyndere/Øvede) og derudover opstartes udendørs
ringtræning den 14. april 2012 med planlagt 9 lørdage på Ålestokgårdens
arealer (træningspladsen). Hjemmesiden fungerer rigtig godt. Der
mangler nogle enkelte sider at blive færdiggjort, men dette er allerede
undervejs og forventes at blive fyldestgjort i løbet af de næste
måneder. Der er foreløbigt planlagt 1 trimmekursus i foråret den 28. april, og tilstræbes at kunne oprettes endnu et i efteråret. Vagn
Andersen fortsætter med at slå græsset på træningsarealet således også
hvalpe og lavbenede terrier kan se over græsset – hvilket tidligere har
været en udfordring, da den kommunale græsslåning har været mangelfuld
og meget omkostningsfuld. Vagn Andersen gør jobbet bedre og billigere
til gavn for alle i kredsen. Planen er endvidere at holde endnu en årlig
arbejdsdag, da vi gerne bl.a. vil have sat en låge for arealet, der kan
lukkes til når der er træning. Med hensyn til bestyrelsesmøder tilstræbes det, at der afholdes et møde pr. kvartal, såfremt behovet er der. Der
lægges ikke budget for året 2012, men alle tilstræber at undgå et
underskud således et nyt klubhus kan blive en realitet hurtigst muligt. Bestyrelsen modtager altid forslag angående nye aktiviteter.
F) Indkomne Forslag Der
var indkommet forslag til 2 nye bestyrelsesmedlemmer fra GitteThornsen:
Rikke Møller & Poul Mahlert. Der var indkommet forslag til 1 nyt
bestyrelsesmedlem fra Camilla Jay: Susanne Holm. Endvidere har
bestyrelsen modtaget opstilling fra Susanne Stockmal,men da hun ikke var
fremmødt til Generalforsamlingen, blev kandidaturet afvist. Øvrige 3
opstillede kandidater blev efterfølgende valgt enstemmigt ind i
bestyrelsen i DTK Kreds 5, således bestyrelsen blev udvidet med 2 nye
medlemmer. G) Valg af Bestyrelsesmedlemmer. På valg var: Bjarne Jakobsen (modtog ikke genvalg), Karin Frank (modtog genvalg). Ved afstemningen som var enstemmigt blev den nye bestyrelse: Mette Karstensen Gitte Thornsen Camilla Jay Rikke Møller Poul Mahlert Helle Jensen Susanne Holm Karin Frank Sussie Johansson
H) Valg af 1 Revisor og 1 Revisorsuppleant På valg var: Per Johansson (modtog genvalg) og Mette Østergaard (modtog ikke genvalg). Per
Johansson blev enstemmigt valgt som revisor for en 2-årig periode, og
Bjarne Jakobsen blev enstemmigt valgt som revisorsuppleant for en 1-årig
periode. I) Eventuelt Det dalende medlemsantal
blev hurtigt vendt i forsamlingen. Ved en gennemgang af medlemsliste
tilsendt fra DTK´s Hovedbetyrelse, kunne det hurtigt konstateres at
medlemstallet var gået ned med 50 medlemmer siden sidste år, således vi
nu i kredsen er registreret med 144 medlemmer. Flere mente at det har
stor betydning at opdrættere ikke længere kan indmelde hele hvalpekuld
til ½ pris. Det var disses erfaring, at de indmeldte hvalpekøbere
forblev medlemmer også når de selv skulle betale. Da det blev spået at
den trykte version af ”Terrier Nyt” og de medfølgende udgifter hertil,
nok blev en saga blot om nogle år, håbede flere at det gamle tiltag så
ville blive genindført hos DTK. Gitte Thornsen efterlyste en god og
billig karikaturtegner til vores ”kredshund” umiddelbart var der ingen
forslag, men alle er velkomne til at kontakte Gitte Thornsen såfremt man
er - eller kender en der er - god til denne type tegninger. Lasse
Bøgvad fremsatte forslag om nyt udendørs træningstøj til
lydighedstrænerne. Kassereren oplyste at vi jævnligt er på udkig efter
prisvenlige tilbud, men omkostninger til påsyet logo også skal tages
med. Desuden skal det være beklædning der kan fremskaffes også om nogle
år, så trænerstaben ikke skal have udskiftet ”uniformen” hver gang nye
føl eller trænere melder sig under fanerne.
Dirigent Rikke Møller afsluttede Generalforsamlingen, med Tak for god ro og orden.
Konstituering af Bestyrelsen: Efter
Generalforsamlingen konstituerede den nye og udvidede bestyrelse sig og
aftalte nye valgperioder for en mere hensigtsmæssigt konstituering,
således Formand og Næstformand f.eks. ikke er på valg samme år. Dette
betyder også at valgperioden følger titlen i stedet for personen:
Formand – Mette Karstensen (på valg i 2013 for 1 år, herefter på valg i lige år) Næstformand – Gitte Thornsen (på valg i 2013 for 2 år, herefter på valg i ulige år) Kasserer – Camilla Jay (på valg i 2013 for 2 år, herefter på valg i ulige år) Sekretær – Rikke Møller (på valg i 2014 for 2 år, herefter i lige år) Bestyrelsemedlem - Poul Mahlert (på valg i 2014 for 2 år, herefter på valg i lige år) Bestyrelsesmedlen – Helle Jensen (på valg i 2013 for 2 år, herefter på valg i ulige år) Bestyrelsemedlem - Susanne Holm (på valg i 2014 for 2 år, herefter på valg lige år) Suppleant – Karin Frank (for en 1-årig periode) Suppleant – Sussie Johansson (for en 1-årig periode) Revisor – Tina Christensen (på valg i ulige år) Revisor – Per Johanson (på valg i lige år) Revisorsuppleant – Doris Brunhøj (på valg i ulige år) Revisorsuppleant – Bjarne Jakobsen (på valg i lige år)