Referent: Bestyrelsesmedlem Rikke Møller. Referat godkendt den 1.2.2013 af dirigent Dorthe Skovborg.
a) Valg af dirigent: Dorthe Skovborg.
b) Valg af stemmetællere: Vagn Andersen og Helle Jensen.
c) Kredsformandens beretning om kredsens virksomhed: Formand Mette Karstensen fremlagde kredsens beretning (Se bilag 1). Næstformand Gitte Thornsen supplerede denne (Se bilag 2).
d) Kassereren forelægger det af kredsbestyrelsen reviderede regnskab til godkendelse og meddelelse af ansvarsfrihed. Kasserer Camilla Jay fremlagde årsregnskabet, som viser et driftsoverskud på 22.476,75 kr. i 2012. Kreds
5’s likvide beholdninger ved udgangen af 2012 udgør 116.085,28 kr.
Formålet med opsparing er, på sigt at kunne investere i et nyt større
klubhus. Kredsen vil da selv have lokale til diverse arrangementer samt
langt bedre rammer for, at skabe socialt fællesskab. Bestyrelsens
udgangspunkt har i året været, at diverse aktiviteter og arrange
menter skal give overskud eller som minimum balancere. Dog kan der være
særlige hensyn i forbindelse med nye tiltag m.m. der har gjort det
acceptabelt, at enkelte arrangementer har fraveget herfra. Bestyrelsesmedlem
Rikke Møller tilføjede, at bestyrelsen i 2012 har besluttet at oprette
separat opsparingskonto med højere forrentning samt binding på
indestående. Bestyrelsen flytter løbende overskydende kr. til
opsparingskontoen. Der fremkom ingen spørgsmål til regnskabet. Afslutningsvis
oplyste Camilla, at hun for nylig har haft en dialog med kommunen i
forhold til problemstilling med muldvarpeskud på kredsens træningsareal i
Næstved, som er lejet af kommunen. Den nye bestyrelse arbejder videre
med henblik på at finde en løsning.
e) Planer for det fremtidige arbejde samt budget for det kommende. Næstformand Gitte Thornsen fremlagde de af bestyrelsen vedtagne planer samt tilhørende budget for 2013. Bilag 3.
f) Indkomne forslag 1.Bestyrelsen anbefaler, at generalforsamlingen godkender, at bestyrelsen fremover består af 5 personer samt 2 suppleanter. Bestyrelsesmedlem
Rikke Møller fortalte, at argumentationen for denne anbefaling er, at
det i årets løb har vist sig uhensigtsmæssigt, med en så stor
bestyrelse. Koordinering ift. mødeafholdelse o.lign. besværlig- gøres
unødigt. Bestyrelsen tænker ligeledes, at det vil være langt mere
hensigtsmæssigt, at nedsætte diverse arbejds-teams, ad hoc grupper m.m.
til de respektive arrangementer osv. Derved opnås involvering af langt flere medlemmer, idet de fleste gerne vil bidrage, men i afgrænset omfang og helst til en opgave ”de brænder for”. Forslaget blev herefter enstemmigt vedtaget.
2. Modtaget opstilling af kandidat til bestyrelsen: Michelle Teresia Vienberg. Michelle præsenterede sig selv.
g) Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter
1. På valg er: Mette Karstensen; genopstiller ikke. Gitte Thornsen; modtager genvalg. Camilla Jay; genopstiller ikke. Helle H. Jensen; genopstiller ikke. Såfremt bestyrelsens forslag ovenfor vedtages, skal der vælges 2 bestyrelsesmedlemmer for en 2 årig periode. Gitte Thornsen og Michelle Teresia Vienberg blev begge enstemmigt valgt. 2. Derudover skal vælges: 2 suppleanter for en 1 årig periode. 2
af de tilstedeværende medlemmer meddelte begge deres kandidatur til
suppleantposterne og præsenterede herefter sig selv; Helle Gisbøl og
Dorthe Skovborg. Helle Gisbøl og Dorthe Skovborg blev herefter begge enstemmig valgt til suppleanter.
h) Valg af 1 revisor og 1 suppleant 1. Revisorer for en 2 årig periode; på valg er: Revisor Tina Kristensen; modtager genvalg. Revisorsuppleant Doris Brunhøj; modtager genvalg. Ingen af disse var til stede på generalforsamlingen. Begge blev enstemmigt genvalgt for en 2 årig periode.
i) Eventuelt R os
fra fremmødte til Kreds 5's store arbejde, mange aktiviteter, herunder
kompetent træning og hjemmesider samt information via mail, facebook,
hjemmeside m.m. Dirigenten takkede for god ro og orden.
Efter generalforsamlingen bød Kreds 5 på lettere traktement for de fremmødte medlemmer. Herefter holdt den nye bestyrelse konstituerende møde, den nye har herefter følgende sammensætning: Formand: Gitte Thornsen (på valg i 2015). Næstformand: Rikke Møller (på valg i 2014). Kasserer: Michelle Teresia Vienberg (på valg i 2015). Bestyrelsesmedlem: Susanne Holm (på valg i 2014). Bestyrelsesmedlem: Susie Johanson (på valg i 2014). Bestyrelses suppleant: Dorthe Skovborg (på valg i 2014). Bestyrelses suppleant: Helle Gisbøl (på valg i 2014). Revisorer: Tina Christensen (på valg i 2015) og Per Johanson (på valg i 2014). Revisor suppleanter: Doris Brunhøj (på valg i 2015) og Bjarne Jakobsen (på valg i 2014).
*Bilag 1. Formands beretning 2012. Så er det blevet tid, til at se tilbage på hvad der er sket i 2012. Til sidste kredsgeneralforsamling, blev bestyrelsen udvidet fra 5 til 7 medlemmer. I årets løb er der så 2 bestyrelsesmedlemmer, Poul Mahlert og Karin Frank der har meldt sig ud af bestyrelsen. I årets løb har vi holdt 7 bestyrelsesmøder, da der har været flere arrangementer der skulle planlægges. Der er sket det glædelige, at kreds 5 i 2012 har haft en medlemstilgang på 7 %, hvorefter kredsen nu har 154 medlemmer. Camilla og Rikke deltog i foråret 2012 i DTK's årlige kreds- og racemøde og efterfølgende i DTK's generalforsamling. Vi
startede året med et junior handler kursus på Grønnegade kasserne. Og
vi sluttede året med et heldags udstilling / Grønnegade kasserne. I årets løb har der været afholdt 2 trimmekurser med Stor tilfredshed fra deltagerne og flere gengangere. 2
foredrag har der været planlagt. Et om fertilitet mm. hos hunde v/
Birgitte Schiøth og et om aktiviteter på gåtur med hunden v/lrene
Lillelund. Foredraget med Birgit te Scfriøth blev aflyst, da der ikke
var nok tilmeldinger. Derfor er det nok en rigtig god ide med en
deadline for tilmelding og betalinger (som der også er gjort opmærksom
på) specielt hvis det er et dyrt arrangement at afholde. Åbent Hus dag for alle terriere og deres ejere afholdt i september 2012 på kredsens udendørs trænings- plads i Næstved. En del hundefolk, nogle med hunde, kikkede forbi til nogle hyggelige og aktive timer. Trim/klip/soigneringsdemo,
opvisning at lydighed og juniorhandlere samt oplysning om disse
sportsgrene. Aktiviteter i form af agility, aktivitetsspil og lege'
mange terriere racer var repræsenteret. Informationsstand om DTK og
Kreds 5 samt mulighed for at købe forplejning. Størst
underholdningsværdi var dagens stafetløb, hvor næsten alle
tilstedeværende mennesker og hunde deltog. Flere gæster ville have
været ønskeligt, men manglende PR i lokale medier, kombineret med at det
var et nyt initiativ, tænkes at være den primære årsag. Bestyrelsen ønsker at gøre denne dag til en årlig tradition. Ved
Slagelse afholdte vi i september 2012 spordag. Det er nogle år siden
kredsen har tilbudt denne aktivitet, hvilken har været efterspurgt.
Dagen var en kombination af teori og praktiske øvelser. Deltagerne var
meget tilfredse og udtrykt ønske om en ny spordag. Instruktør var
Charlotte Thomsen. Som sædvanlig har Tina stået for lydighedstræning.
I 2012 har vi kørt hundetræningshold for henholdsvis hvalpe, unghunde
og voksne, på kredsens udendørs træningsplads i Næstved. 3 hold forløb i
foråret samt 3 i efteråret. Alle med hurtig deltagerbookning og
dermed stor tilslutning. Derudover et turbohold op til sommerferien med
meget ringe tilslutning. Da Daniel ikke havde tiden mere, besluttede han at stoppe som træner. Poul som gik fø1, er også stoppe t.
Sarah er så startet som føl. Nu håber vi så at hun bliver. Træner og
føl har ligeledes deltaget i 2 dages foredrag med Anders Hallgren i
2012. Der har som sædvanlig været ringtræning i Tornemark. Der har
været 3 hold hvor juniorhandler, begynder og øvede, har, kunne træne
hver onsdag. Det har været afholdt på Tornemark Daghøjskole indtil de
satte leje prisen op. Da måtte vi så finde et andet lokale, og det blev
så Tornemark forsamlingshus. Der er blevet indført et 10 turs klippekort, hvor der så er opnået lidt rabat. Udendørs ringtræning har ikke været nogen succes, da næsten ingen møder op. Produktionsskolen
satte deres pris på græsslåning gevaldigt op. Derfor slår de ikke
græsset mere. Vagn Andersen er vores nye græsmand, da han ville gøre
arbejdet til en fornuftig pris. Han slår så græsset når behovet er der. Hjemmesiden
er opdateret hele tiden. For at øge kendskabet til, og interessen for,
Kreds 5's aktiviteter har bestyrelsen påbegyndt udsendelse af Nyhedsmail
til alle kredsens medlemmer samt træningsdeltagere og alle øvrige, der
ønsker det. Udsendelse sker mindst en gang pr' kvartal' Derudover er
oprettet en Facebook gruppe, som ligeledes giver mulighed for hurtig information.
*Bilag 2. Tilføjelser til formand ”Mette Karstensen” beretning om kredsens aktiviteter i 2012. Tilføjet af næstformand ”Gitte Thornsen” jf. beslutning på bestyrelsesmødet den 16.1.2013: Ang.:
det årlige kreds & racemøde og efterfølgende DTK generalforsamling
har de primære temaer været; hvordan DTK får vendt et vigende medlemstal
til vækst. Derudover var terrierracernes sundhedsprofil et stort
tema. Dette var blevet meget aktuelt, da DKK i starten af 2012 valgte at
ophæve regler om avlsgodkendelse via udstillings præmeringer. I
starten af året lagde DTK op til at få startet et junior udvalg op.
Gitte og Rikke var med fra starten, som 2 af udvalgets medlemmer. Gitte
trak sig for at koncentrer sig mere om kreds 5 egne aktiviteter. Rikke
er fortsat medlem af udvalget, idet vi i Kreds 5 er den kreds, der er
længst med at udvikle af ungdoms- arbejdet og dermed ønsker at være med
til også at udbrede dette til resten af DTK kredsene på landsplan. Heldags
handlerkursus for voksne: I oktober 2012 afholdt vi på Grønnegades
Kasserne et heldags handlerkursus for voksne i lighed med vores
juniorhandlerdag i starten af året. Det er første gang vi her i Kreds 5
har haft afholdt denne kursus type og vi havde deltagere fra hele
Sjælland. Indholdet var en kombination imellem teori og praktisk
træning. Der var stor spørgelyst og alle gav udtryk for stor tilfredshed
og at de alle havde fået et godt udbytte af dagen. Vi blev opfordret
til at afholde et lignende kursus igen og med forslag om at lave det som
et todages kursus.Undervisere var Rikke og Gitte. Ang. PR Som et
helt nyt tiltag for at øge interessen og kendskabet til Kreds 5’s mange
aktiviteter, har vi startet op med at udsende en ”Nyheds mail” til alle
medlemmer og kursister. Vi tilstræber at udsende disse min. en gang pr.
kvartal. Ang. fremtiden. Planer for 2013: Bestyrelsen ønsker i
2013 at arbejde endnu mere målrettet for udvikling af ungdomsarbejdet og
dermed skabe interesse hos børn og unge for træning med deres hunde. I
det nye år starter Kreds 5 helt nyt initiativ med hundetræning for børn
og unge med deres hund. Derudover tilbyder vi weekend træning mhp. i
barn/hund og juniorhandlerkonkurrencer. Endeligt tilbydes spændende
nye aktiviteter for børn, unge med og uden hund. Som noget helt nyt har
Kreds 5 etableret separat hjemmeside specielt for den unge generation:
www.juniorhandler.dk Håbet er, at tiltrække de unges interesse for Kreds 5's mange spændende aktiviteter. Men
de voksne glemmes bestemt ikke ... Også for jer har vi mange nye ideer
med i vores planlægning og modtager også rigtigt gerne medlemmernes gode
ideer : -