• Forsiden
  • Hjem
  • Kreds 2
    • Kreds 2
    • » Generalforsamling
  • Aktiviteter
    • Aktiviteter
    • Hundesport. »

      • » Hundesport.
      • » Lydighedstræning
      • » Ringtræning
      • » Rally O`
      • » Terrier Coursing.
      • » Sportræning.
      • » Vandapportering.
    • Kurser & seminarer »

      • » Kurser & seminarer
      • » Pelspleje
    • Andre aktiviteter. »

      • » Andre aktiviteter.
      • » Foredrag.
      • » Hunde-match
    • » Afregnings regneark Kreds 2
  • Hundeshoppen
  • Ungdom
  • Set & Sket
  • Resultater
  • Aktivitets kalender
  • Hjem
  • Kreds 2
    • Generalforsamling
  • Aktiviteter
    • Hundesport.
      • Lydighedstræning
      • Ringtræning
      • Rally O`
      • Terrier Coursing.
      • Sportræning.
      • Vandapportering.
    • Kurser & seminarer
      • Pelspleje
    • Andre aktiviteter.
      • Foredrag.
      • Hunde-match
    • Afregnings regneark Kreds 2
  • Hundeshoppen
  • Ungdom
  • Resultater
  • Aktivitets kalender

Medlemslogin


Glemt dit login? klik her

Søg på DTK Kreds 2 - Midt- og Sydsjælland

Luk ×

Søg på DTK Kreds 2 - Midt- og Sydsjælland

Indtast søgeord nedenfor og klik "Søg"

Søg på DTK Kreds 2 - Midt- og Sydsjælland

Indtast søgeord nedenfor og klik "Søg"

×
Forside Kreds 2 Arkivet Referat 2013

Referat Generalforsamling 2013 i DTK Kreds 5.
Referent: Bestyrelsesmedlem Rikke Møller.
Referat godkendt den 1.2.2013 af dirigent Dorthe Skovborg.

a) Valg af dirigent:
Dorthe Skovborg.

b) Valg af stemmetællere:
Vagn Andersen og Helle Jensen.

c) Kredsformandens beretning om kredsens virksomhed:
Formand Mette Karstensen fremlagde kredsens beretning (Se bilag 1).
Næstformand Gitte Thornsen supplerede denne (Se bilag 2).

d) Kassereren forelægger det af kredsbestyrelsen reviderede regnskab til godkendelse og meddelelse af ansvarsfrihed.
Kasserer Camilla Jay fremlagde årsregnskabet, som viser et driftsoverskud på 22.476,75 kr. i 2012.
Kreds 5’s likvide beholdninger ved udgangen af 2012 udgør 116.085,28 kr. Formålet med opsparing er, på sigt at kunne investere i et nyt større klubhus. Kredsen vil da selv have lokale til diverse arrangementer samt langt bedre rammer for, at skabe socialt fællesskab. Bestyrelsens udgangspunkt har i året
været, at diverse aktiviteter og arrange menter skal give overskud eller som minimum balancere. Dog kan der være særlige hensyn i forbindelse med nye tiltag m.m. der har gjort det acceptabelt, at enkelte arrangementer har fraveget herfra.
Bestyrelsesmedlem Rikke Møller tilføjede, at bestyrelsen i 2012 har besluttet at oprette separat opsparingskonto med højere forrentning samt binding på indestående. Bestyrelsen flytter løbende overskydende kr. til opsparingskontoen.
Der fremkom ingen spørgsmål til regnskabet.
Afslutningsvis oplyste Camilla, at hun for nylig har haft en dialog med kommunen i forhold til problemstilling med muldvarpeskud på kredsens træningsareal i Næstved, som er lejet af kommunen. Den nye bestyrelse arbejder videre med henblik på at finde en løsning.

e) Planer for det fremtidige arbejde samt budget for det kommende.
Næstformand Gitte Thornsen fremlagde de af bestyrelsen vedtagne planer samt tilhørende budget for 2013. Bilag 3.

f) Indkomne forslag
1.Bestyrelsen anbefaler, at generalforsamlingen godkender, at bestyrelsen fremover består af 5 personer samt 2 suppleanter.
Bestyrelsesmedlem Rikke Møller fortalte, at argumentationen for denne anbefaling er, at det i årets løb har vist sig uhensigtsmæssigt, med en så stor bestyrelse. Koordinering ift. mødeafholdelse o.lign. besværlig- gøres unødigt.
Bestyrelsen tænker ligeledes, at det vil være langt mere hensigtsmæssigt, at nedsætte diverse arbejds-teams, ad hoc grupper m.m. til de respektive arrangementer osv. Derved opnås involvering af langt
flere medlemmer, idet de fleste gerne vil bidrage, men i afgrænset omfang og helst til en opgave ”de brænder for”.
Forslaget blev herefter enstemmigt vedtaget.

2. Modtaget opstilling af kandidat til bestyrelsen: Michelle Teresia Vienberg.
Michelle præsenterede sig selv.

g) Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter

1. På valg er:
Mette Karstensen; genopstiller ikke.
Gitte Thornsen; modtager genvalg.
Camilla Jay; genopstiller ikke.
Helle H. Jensen; genopstiller ikke.
Såfremt bestyrelsens forslag ovenfor vedtages, skal der vælges 2 bestyrelsesmedlemmer for en 2 årig periode.
Gitte Thornsen og Michelle Teresia Vienberg blev begge enstemmigt valgt.
2. Derudover skal vælges:
2 suppleanter for en 1 årig periode.
2 af de tilstedeværende medlemmer meddelte begge deres kandidatur til suppleantposterne og præsenterede herefter sig selv; Helle Gisbøl og Dorthe Skovborg.
Helle Gisbøl og Dorthe Skovborg blev herefter begge enstemmig valgt til suppleanter.

h) Valg af 1 revisor og 1 suppleant
1. Revisorer for en 2 årig periode; på valg er:
Revisor Tina Kristensen; modtager genvalg.
Revisorsuppleant Doris Brunhøj; modtager genvalg.
Ingen af disse var til stede på generalforsamlingen. Begge blev enstemmigt genvalgt for en 2 årig periode.

i) Eventuelt
R
os fra fremmødte til Kreds 5's store arbejde, mange aktiviteter, herunder kompetent træning og hjemmesider samt information via mail, facebook, hjemmeside m.m.
Dirigenten takkede for god ro og orden.

Efter generalforsamlingen bød Kreds 5 på lettere traktement for de fremmødte medlemmer.
Herefter holdt den nye bestyrelse konstituerende møde, den nye har herefter følgende sammensætning:
Formand: Gitte Thornsen (på valg i 2015).
Næstformand: Rikke Møller (på valg i 2014).
Kasserer: Michelle Teresia Vienberg (på valg i 2015).
Bestyrelsesmedlem: Susanne Holm (på valg i 2014).
Bestyrelsesmedlem: Susie Johanson (på valg i 2014).
Bestyrelses suppleant: Dorthe Skovborg (på valg i 2014).
Bestyrelses suppleant: Helle Gisbøl (på valg i 2014).
Revisorer: Tina Christensen (på valg i 2015) og Per Johanson (på valg i 2014).
Revisor suppleanter: Doris Brunhøj (på valg i 2015) og Bjarne Jakobsen (på valg i 2014).

*Bilag 1.
Formands beretning 2012.
Så er det blevet tid, til at se tilbage på hvad der er sket i 2012.
Til sidste kredsgeneralforsamling, blev bestyrelsen udvidet fra 5 til 7 medlemmer. I årets løb er der så 2
bestyrelsesmedlemmer, Poul Mahlert og Karin Frank der har meldt sig ud af bestyrelsen.
I årets løb har vi holdt 7 bestyrelsesmøder, da der har været flere arrangementer der skulle planlægges.
Der er sket det glædelige, at kreds 5 i 2012 har haft en medlemstilgang på 7 %, hvorefter kredsen nu har 154 medlemmer.
Camilla og Rikke deltog i foråret 2012 i DTK's årlige kreds- og racemøde og efterfølgende i DTK's generalforsamling.
Vi startede året med et junior handler kursus på Grønnegade kasserne. Og vi sluttede året med et heldags udstilling / Grønnegade kasserne.
I årets løb har der været afholdt 2 trimmekurser med Stor tilfredshed fra deltagerne og flere gengangere.
2 foredrag har der været planlagt. Et om fertilitet mm. hos hunde v/ Birgitte Schiøth og et om aktiviteter på gåtur med hunden v/lrene Lillelund. Foredraget med Birgit te Scfriøth blev aflyst, da der ikke var nok tilmeldinger.
Derfor er det nok en rigtig god ide med en deadline for tilmelding og betalinger (som der også er gjort opmærksom på) specielt hvis det er et dyrt arrangement at afholde.
Åbent Hus dag for alle terriere og deres ejere afholdt i september 2012 på kredsens udendørs trænings- plads i Næstved.
En del hundefolk, nogle med hunde, kikkede forbi til nogle hyggelige og aktive timer.
Trim/klip/soigneringsdemo, opvisning at lydighed og juniorhandlere samt oplysning om disse sportsgrene. Aktiviteter i form af agility, aktivitetsspil og lege' mange terriere racer var repræsenteret. Informationsstand om DTK og Kreds 5 samt mulighed for at købe forplejning. Størst underholdningsværdi var dagens stafetløb, hvor næsten alle tilstedeværende mennesker og hunde deltog.
Flere gæster ville have været ønskeligt, men manglende PR i lokale medier, kombineret med at det var et nyt initiativ, tænkes at være den primære årsag.
Bestyrelsen ønsker at gøre denne dag til en årlig tradition.
Ved Slagelse afholdte vi i september 2012 spordag. Det er nogle år siden kredsen har tilbudt denne aktivitet, hvilken har været efterspurgt. Dagen var en kombination af teori og praktiske øvelser. Deltagerne var meget tilfredse og udtrykt ønske om en ny spordag. Instruktør var Charlotte Thomsen.
Som sædvanlig har Tina stået for lydighedstræning. I 2012 har vi kørt hundetræningshold for henholdsvis hvalpe, unghunde og voksne, på kredsens udendørs træningsplads i Næstved. 3 hold forløb i foråret
samt 3 i efteråret. Alle med hurtig deltagerbookning og dermed stor tilslutning. Derudover et turbohold op til sommerferien med meget ringe tilslutning.
Da Daniel ikke havde tiden mere, besluttede han at stoppe som træner. Poul som gik fø1, er også stoppe
t. Sarah er så startet som føl. Nu håber vi så at hun bliver. Træner og føl har ligeledes deltaget i 2 dages foredrag med Anders Hallgren i 2012.
Der har som sædvanlig været ringtræning i Tornemark. Der har været 3 hold hvor juniorhandler, begynder og øvede, har, kunne træne hver onsdag. Det har været afholdt på Tornemark Daghøjskole indtil de satte leje prisen op. Da måtte vi så finde et andet lokale, og det blev så Tornemark forsamlingshus.
Der er blevet indført et 10 turs klippekort, hvor der så er opnået lidt rabat.
Udendørs ringtræning har ikke været nogen succes, da næsten ingen møder op.
Produktionsskolen satte deres pris på græsslåning gevaldigt op. Derfor slår de ikke græsset mere. Vagn Andersen er vores nye græsmand, da han ville gøre arbejdet til en fornuftig pris. Han slår så græsset når behovet er der.
Hjemmesiden er opdateret hele tiden. For at øge kendskabet til, og interessen for, Kreds 5's aktiviteter har bestyrelsen påbegyndt udsendelse af Nyhedsmail til alle kredsens medlemmer samt træningsdeltagere og alle øvrige, der ønsker det. Udsendelse sker mindst en gang pr' kvartal' Derudover er oprettet en Facebook
gruppe, som ligeledes giver mulighed for hurtig information.

*Bilag 2.
Tilføjelser til formand ”Mette Karstensen” beretning om kredsens aktiviteter i 2012.
Tilføjet af næstformand ”Gitte Thornsen” jf. beslutning på bestyrelsesmødet den 16.1.2013:
Ang.: det årlige kreds & racemøde og efterfølgende DTK generalforsamling har de primære temaer været; hvordan DTK får vendt et vigende medlemstal til vækst.
Derudover var terrierracernes sundhedsprofil et stort tema. Dette var blevet meget aktuelt, da DKK i starten af 2012 valgte at ophæve regler om avlsgodkendelse via udstillings præmeringer.
I starten af året lagde DTK op til at få startet et junior udvalg op. Gitte og Rikke var med fra starten, som 2 af udvalgets medlemmer. Gitte trak sig for at koncentrer sig mere om kreds 5 egne aktiviteter. Rikke er fortsat medlem af udvalget, idet vi i Kreds 5 er den kreds, der er længst med at udvikle af ungdoms- arbejdet og dermed ønsker at være med til også at udbrede dette til resten af DTK kredsene på landsplan.
Heldags handlerkursus for voksne: I oktober 2012 afholdt vi på Grønnegades Kasserne et heldags handlerkursus for voksne i lighed med vores juniorhandlerdag i starten af året. Det er første gang vi her i Kreds 5 har haft afholdt denne kursus type og vi havde deltagere fra hele Sjælland. Indholdet var en kombination imellem teori og praktisk træning. Der var stor spørgelyst og alle gav udtryk for stor tilfredshed og at de alle havde fået et godt udbytte af dagen. Vi blev opfordret til at afholde et lignende kursus igen og med forslag om at lave det som et todages kursus.Undervisere var Rikke og Gitte.
Ang. PR Som et helt nyt tiltag for at øge interessen og kendskabet til Kreds 5’s mange aktiviteter, har vi startet op med at udsende en ”Nyheds mail” til alle medlemmer og kursister. Vi tilstræber at udsende disse min. en gang pr. kvartal.
Ang. fremtiden.
Planer for 2013:
Bestyrelsen ønsker i 2013 at arbejde endnu mere målrettet for udvikling af ungdomsarbejdet og dermed skabe interesse hos børn og unge for træning med deres hunde. I det nye år starter Kreds 5 helt nyt initiativ med hundetræning for børn og unge med deres hund. Derudover tilbyder vi weekend træning mhp. i barn/hund og juniorhandlerkonkurrencer.
Endeligt tilbydes spændende nye aktiviteter for børn, unge med og uden hund. Som noget helt nyt har Kreds 5 etableret separat hjemmeside specielt for den unge generation: www.juniorhandler.dk
Håbet er, at tiltrække de unges interesse for Kreds 5's mange spændende aktiviteter.
Men de voksne glemmes bestemt ikke ... Også for jer har vi mange nye ideer med i vores planlægning og modtager også rigtigt gerne medlemmernes gode ideer :
-


Udskriv denne side





Kalenderoversigt - klik her




Dansk Terrier Klub - kreds 2

Kredsformand
 


dtkkreds5@gmail.com

© 2025 Dansk Terrier Klub. All rights reserved.


Specialklub under
Dansk Kennel Klub og FCI


Fordi jeg elsker
min hund