Referat, Generalforsamling DTK kreds 5 mandag d. 23. januar 2017.
a) Valg af dirigent:
bestyrelsen foreslår Vagn Andersen. Vagn blev valgt.
b) Valg af stemmetællere:
Sheila Elmhorst og Charlotte Mikkelsen er valgt.
20 stemmeberettigede medlemmer.
c) Kredsformandens beretning om kredsens virksomhed:
Så er det igen blevet tid til at fortælle lidt om årets gang i Kreds 5.
Jeg er utrolig glad for, at jeg i år kan berette at jeg vil overholde tidligere års løfte om at fatte mig i korthed ”læs referat fra sidst”…..
Nej, så nemt slipper i altså ikke; da jeg her for et par uger siden skulle til og i gang med at skrive beretningen for 2016, startede jeg med at skimme tidligere års beretninger igennem. En lidt underlig oplevelse, for jeg sad med den følelse af, at det bare var gentagelser fra tidligere år… - men sådan er det jo ofte når det hele bare spiller.
Der arbejdes stadig ud fra DTK`s strategi, som nu har kørt et par år; et tiltag som der stadig bliver arbejdet på at videreudvikle.
Jeg tror ikke der er ret mange i den danske hundeverden som ikke ved hvem DTK er!
Vi oplever virkelig en stor interesse og søgning for alt hvad vi gør og laver. Også en lille smule misundelse for, at andre klubber ikke er i stand til at kunne tilbyde deres medlemmer de samme fordele.
Så som frivillig, instruktører, bestyrelse og formand, er det med en stor portion ydmyghed, stolthed og glæde at vi kan konstatere, at vores ideer, tanker og arbejdsindsats i kreds 5 har båret frugt.
Den opbakning og hjælp vi modtager fra alle vores medlemmer, er en stor gave som man ikke bare automatisk får foræret nu til dags.
Vores medlemstal viser da også stadig en fremgang; vi havde ved årets start i 2016, 179 medlemmer og her ved indgangen til 2017, 187, og det selvom nogen af de gamle bastioner krampagtigt forsøger at fastholde klubben på gamle dyder og normer, så har flertallet da heldigvis set skriften og foryngelse er på vej.
Dette skyldes blandt andet, at vi i dag har en super engageret bestyrelse i DTK og nogle stærke kræfter, som ikke bare er rygklappere og medløbere. Personer, som tør være nytænkende og som vi her i kreds 5`s bestyrelse kun kan bakke 100 % op om.
Sidste år oplyste vi om, at vi ville tage hånd om vores frivillige, dette tiltag er blevet utroligt godt modtaget og vi mærker stadig en stor interesse fra frivillige, som byder ind med nye ideer og deres hjælp.
Vi valgte at investeret i træner tøj til alle vores instruktører, godt nok kun det halve af hvad planen var, men det bliver der rådet bod på i 2017. Ligeledes valgte vi at afholde en julefrokost, en utrolig hyggelig aften, hvor der blev talt om andet end hunde!
Alle de tilbagemeldinger vi har fået, fortæller med al tydelighed, at det er et vigtigt tiltag og at man skal passe på dem som gerne vil klubben. Det er med til at vi kan fastholde og videreudvikle aktiviteterne og gevinsten er at sammenholdet og tilhørsforhold styrkes.
Bestyrelsen vil rette en kæmpe stor tak til alle vores instruktører for jeres enorme engagement, som er til stor glæde for alle vores medlemmer.
Som oplyst sidste år; ”er vi ikke en opsparingsforening”; overskud skal være med til at udvikle og til fornyelser.
Derfor valgte vi i 2016 at lave en del store investeringer;
Terrier Coursing bane, Pavillon med logo, 2 stk. brugte skurvogne og så lige ved udgangen af 2016 indkøbte vi en komplet agilitybane.
Alle ting som er med til at forbedre og forny vores muligheder i Kreds 5.
Men det har ikke kun været udgifter! – vi søgte i første halvår legater og var så heldige, at vi blev betænkt med et legat på Kr. 25.000 fra Sjællandske medier, disse midler var øremærkede til indkøb af en agilitybane.
Vores aktivitets niveau har også i 2016 været præget af rigtig mange aktiviteter, både nye som gamle og alle med stor succes.
Men vi har i bestyrelsen ikke planer om at skrue ned for blusset, vi skal stadig holde fokus, for at fastholde fremgang og der er stadig mange opgaver og forbedringer, som der skal tages fat på.
Med denne beretning ønsker vi at rette en kæmpe stor tak til alle frivillige i DTK Kreds 5, for jeres store lyst til at i stiller jeres viden og sparsomme fritid til rådighed, er til stor glæde for alle vores medlemmer.
Ligeledes en stor tak, til alle vores medlemmer for den støtte, tillid og den opbakning som i viser kreds 5`s bestyrelse ”uden alle jer ville kreds 5 ikke være, hvad den er”!
- og vi må bare sige at alt dette er endnu et bevis på, at det lønner sig at løfte i flok.
d) Kassereren forelægger det af kredsbestyrelsen reviderede regnskab til godkendelse og
meddelelse af ansvarsfrihed.
Se bilag
e) Planer samt budget for det fremtidige arbejde.
Der laves ikke budget da kredsen altid planlægger efter at aktiviteter hviler økonomisk i sig selv eller giver et mindre underskud. Aktiviteter skal være til gavn for medlemmerne.
I lighed med alle andre år, er der ikke udarbejdet et egentligt budget for kredsens arbejde, vi vil som altid tilstræber, at alle aktiviteter skal hvile i sig selv.
Og som tidligere nævnt er vi ikke en opsparingsforening; vi geninvestere hele tiden, så der sker nyt til glæde for alle. En af de ting, som netop er bevist i 2016, det kan svare sig at investere da det skaber mere aktivitet og dermed indkommer igen.
Jeg tror hurtigt at vi kan blive enige om, at det regnskab, som netop er fremlagt her i dag med alt tydelighed taler for sig selv…
Jeg vil ikke bruge tid på at komme med en færdig redegørelse for alle vores aktiviteter her i kreds 5, da det ikke er alle aktiviteter og datoer som er på plads endnu.
Samtidig er der efterhånden så mange tilbud, at det vil tage alt for lang tid at fortælle om (maden bliver kold) men i stedet vil jeg opfordre til, at man selv holder sig opdateret inde på vores hjemmeside og via FB, da alle vores aktiviteter bliver offentliggjort disse steder.
Men 2017 er jo også allerede skudt godt i gang og aktiviteterne er så småt ved at starte op og en ting er helt sikkert det nye år bliver ikke mindre aktivt og vi glæder os alle til at komme i gang.
Det nye år byder på rigtig mange arbejdsopgaver, det har som bekendt været et stort ønske igennem lang tid, at vi kunne få lavet nogle bedre rammer for vores klub miljø ude på Ålestoksgården, hvilket vi nu skal i gang med at realisere.
Vi har skaffet to skurvogne som vi skal have opsat og istandsat. Et arbejde, som vil starte lige så snart vejret tillader dette. Dette vil betyde, at vi nu kan få samlet alt klubbens udstyr på samme adresse og ligeledes kan afholde vores teoriaftner mm ude på selve pladsen.
Det nye medlemskartotek, er ved at være på plads og derved får vi et enestående arbejdsredskab i klubben. Vi vil bedre kunne finde frem til, hvilke aktiviteter der skal tilbydes vores medlemmer og vi har nu også bedre mulighed for at målrette vores aktiviteter.
Vi ønsker forsat i 2017, at have fokus på vores frivillige og ligeledes håbet om at kunne tiltrække flere, således at vi bliver flere til at løfte de opgaver vi har og som venter.
Vi ønsker forsat at kunne tilbyde en høj kvalificeret og videnbaseret undervisning til vores mange kursister og derfor er det vigtigt, at vi sørger for at rammerne er til stede, sådan at vores frivillige får muligheden for at kunne udvikle og udfylde disse.
Vi skal tilbyde dem den uddannelse, kurser og udstyr, som der er brug for, så de hele tiden er med helt fremme på beatet mht. nyeste viden og teknikker, indenfor hvert deres område.
Vi ønsker forsat at have det sociale i højsædet, hvor der altid er tid til en kop kaffe, derfor vil vi fremkomme med ideer til en ny strategi for dette arbejde her i 2017.
”Det skal forsat være sjovt at arbejde frivilligt”.
f) 7 Indkomne forslag modtaget pr. 1. december 2016.
Formanden gør opmærksom på at der er kommet 3 forslag skriftligt og 3 mundtligt. Kredsen har valgt at medtage alle indkomne forslag.
Bestyrelses kandidater:
Gitte Thornsen (modtager genvalg). valgt
Pia S. Sørensen (modtager genvalg). valgt
Kandidater til suppleantposter:
Helle Gisbøll (genopstiller) 18
Tinne Hansen(genopstiller) 2
Gitte Juhl Larsen (opstiller). 18
Revisor og revisorsuppleant;
Tina Christensen (modtager ikke genvalg)
Dan B. Jensen (opstiller)
Revisorsuppleant (?).
g) Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter
1. På valg er:
Gitte Thornsen; modtager genvalg. Valgt
Pia S. Sørensen : modtager genvalg. Valgt
2. Derudover skal vælges:
2 suppleanter for en 1-årig periode.
Helle Gisbøl og Gitte Juhl Larsen valgt
h) Valg af 1 revisor og 1 suppleant
Dan B. Jensen valgt som revisor
Charlotte Steinmeier Mikkelsen valgt som suppleant
i) Eventuelt
Der ønskes nyt kaffemærke. Det er taget til efterretning.
Rotteræs, hvornår forventes det opstartet. Vi planlægger endnu en byggetilladelse til en ”lade” på den anden grund på pladsen, så vi har en fast plads til aktiviteten.
Ung i DTK – hvordan hos os selv- åbent spørgsmål om der er nogen som vil stå for det. Pt. Planlægger vi juniorhandler dag i slutningen i februar.
Bestyrelsen er konstitueret som følger:
Formand, Gitte Thornsen
Næstformand, Dorthe Skovborg
Kasserer, Pia Sørensen
Susanne Holm
Susie Johansson
suppleant, Gitte Juhl Larsen
suppleant, Helle Gisbøl
© 2025 Dansk Terrier Klub. All rights reserved.